Un abans i un després
L’objectiu principal d’ÀGORAVIC és convidar a la gent a obrir nous espais de reflexió sobre nosaltres mateixos i el món que ens envolta.
El 22 de febrer del 2020 a la tarda, la ciutat de Vic acollirà la quarta edició d’ÀGORAVIC, organitzada per la Plataforma Mestres de Vida en col·laboració amb l’Ajuntament de Vic.
En total, es faran 20 conferències sobre desenvolupament interior, repartides per 4 espais emblemàtics de la ciutat – Temple Romà, el Casino de Vic, l’Orfeó i El Sucre – que seran impartides per alguns dels professors de més renom al nostre país.
Totes les conferències s’impartiran la tarda del dissabte 22 de febrer de les 16h a les 21h. Al programa hi trobareu els horaris, el títol de les conferències amb els noms dels ponents i l’espai on s’imparteixen.
Tal i com ja es va fer l’any passat, hi haurà instal·lada una carpa a l’entrada de la Plaça Major on hi podreu trobar tríptics amb tota la informació d’ÀgoraVic inclòs un planell de la ciutat amb els espais on es fan les conferències. L’assistència a les conferències és gratuïta i no cal fer reserva prèvia. A la sortida de les ponències, hi podreu trobar llibres, informació de cursos dels ponents i també una capsa on la gent podrà fer aportacions voluntàries per tal d’ajudar econòmicament a l’organtizació de l’esdeveniment
AGENDA DE LA JORNADA
QUI SOM ELS ORGANITZADORS?
La quarta edició de l’ÀGORAVIC està organitzada per la Plataforma Mestres de Vida, en col•laboració amb l’Ajuntament de Vic, Patronat d’Estudis Osonencs, Casino de Vic, Manuplàs, Veritas i Fussimanya.

La funció principal de la Plataforma Mestres de Vida és agrupar i promocionar mestres qualificats/des del desenvolupament interior de Catalunya per facilitar que el màxim nombre de persones puguin arribar a viure amb Plenitud.
La Plataforma promociona aquells coneixements i ensenyances que ajuden les persones a assolir de manera permanent una relació harmònica i saludable amb elles mateixes i amb el seu entorn.
CERCANT L’EXCEL•LÈNCIA
Tots els conferenciants que participaran a l’ÀGORAVIC són professionals de prestigi reconegut en els seus respectius camps. Són, totes elles, persones que encarnen allò que ensenyen i que, des de fa anys, dediquen la seva vida professional a ajudar als altres a prendre el govern del seu món interior i, per extensió, de les seves vides.
Han confirmat la seva participació les següents persones:
De formació Teòloga, s’ha anat especialitzant en el relacionat amb la mística, meditació, contemplació, silenciament i la vida interior en general. Així com tot allò que fa referència a la saviesa perenne advaita i neoadvaita. Actualment, complementa la seva formació realitzant un curs de Facilitadora de Biodansa.
Actualment comparteix la vida en una comunitat ubicada a la naturalesa, un espai obert a totes les persones, on es comparteix un estil de vida des del silenci, l’atenció conscient, la vida quotidiana com obertura a la Presència, etc. Un “Espacio de Espacios”, és a dir, un espai on conviuen persones amb diferents tipus d’espiritualitat i camins però amb una confluència comú en l’essencial, com és viure en estat de Presència (ubicat a Tarragona).
L’Eva Bach és pedagoga, mestra, escriptora, assídua conferenciant, formadora de formadors, orientadora i terapeuta familiar, i mare de dos fills. Especialista en desenvolupament personal, creixement emocional, adolescència, comunicació interpersonal, relació pares-fills i relacions humanes en general.
És una de les pioneres en la introducció de l’educació emocional i el creixement personal en els àmbits educatiu i familiar a Catalunya i en algunes altres Comunitats Autònomes. Professora de diversos postgraus i màsters universitaris (UB, UdL, UVic, UdG..)
Fundadora i CEO de Essential Institute. Experta en acompanyar procesos de transformació personal, organitzacional i social des de quasi 30 anys. Essential Coach MCC, consultora, formadora, mentor coach i conferenciant internacional. Creadora del Coaching Esencial (2005).
Mentor Coach. Llicenciada en Psicologia i Grau en Filosofía. Acreditada per la IEA -International Enneagram Association- com Professora d’Eneagrama. Pintora i poeta. Autora diversos llibres i artícles i col.laboradora habitual en ràdio i TV.
Durant 15 anys he estat monjo contemplatiu de clausura. Als 27 anys se’m va regalar una experiència d’Amor-Consciència-Unió en la qual vaig viure que venim de l’Amor, restem en l’Amor i acabem en l’Amor.
Vaig percebre amb claredat i d’una manera diàfana que allò que som va molt més enllà de la nostra existència biològica; existeixen dimensions del nostre ésser que no s’acaben amb la nostra ‘mort’ física..
En Daniel Gabarró imparteix cursos d’autoconeixement compartint el que viu en primera persona. Empresari, escriptor, conferenciant, formador, diplomat en direcció i organització d’empreses, mestre, psicopedagog, llicenciat en humanitats, diplomat en direcció, expert en PNL i exprofessor de la Universitat Ramon Llull i de la Universitat de Lleida.
Col·laborador en diversos mitjans, com “L’Ofici de Viure” de Catalunya Ràdio, que ofereix eines emocionals per a la vida diària.
En Xavier Guix dirigeix un treball d’exploració en l’autoconeixement, tant des de l’estudi i evolució de les seves pràctiques, com a través de cursos organitzats en tres branques: Didacta en PNL (Programació Neurolingüística), Creixement Personal inspirat en l’acompanyament de l’Oriol Pujol Borotau i l’Ecologa emocional, i Noves Metodologies de Creativitat Psicològica a través de l’Art.
Montserrat Jiménez Vila és llicenciada en Filologia Anglogermànica. Actualment compagina la docència amb la formació al professorat.
És membre de l’equip d’innovació -TAC de la xarxa de centres de Vedruna Catalunya Educació. Té llarga trajectòria professional en l’àmbit de lideratge d’equips i en tots els processos vinculats a nous models pedagògics i canvis educatius. És Google Educator i participa del Grup d’Especial Interès -RecercaPSITIC de la Universitat Blanquerna- RamonLlull.
En Daniel Lumera és considerat un referent internacional en la pràctica de la meditació, tècnica que va estudiar a fons amb Anthony Elenjimittan, deixeble directe de Gandhi. Actualment dirigeix la Fundació My Life Design i és el creador de la International School of Forgiveness, un projecte centrat completament en la divulgació d’una nova idea i experiència del perdó, entès en un sentit laic i universal.
Mestra, formadora i terapeuta a l’Associació Arae (Vic), Espai TCI (Barcelona) i Espai Matís (Solsona). És especialista en acompanyament emocional i en el treball pedagògic amb contes i narracions, amb experiència en diversos àmbits: infants, famílies, universitats (UAB, UVic-UCC, UdL) docents, persones educadores d’àmbit no reglat, etc.
Col•labora en publicacions de temàtica educativa. És co-autora de Emocions i família. El viatge comença a casa (Ed. Graó) i autora de Sota la pell del llop: Acompanyar les emocions amb els contes tradicionals (Ed.Graó). Directora de formació de l’Associació Arae. El seu objectiu professional: que l’educació estigui al servei del creixement i el desenvolupament de les persones.
Formada en música (piano, flauta travessera i cant), nascuda en una familia de músics, és psicòloga, psicoterapeuta gestàltica, corenergètica, EMDR, Gestalt-coach, Wingwave coach, Master Practitioner i Trainer en PNL. Formada en Psicoteràpia Integrativa en el Programa SAT amb el Claudio Naranjo, del que n’es deixeble i col·laboradora.
Basant-se en la seva experiència personal, ha creat i desenvolupat, en els últims 25 anys, un innovador model d’autoconeixement a través del so, la veu i el cant lliure que utilitza tant en la seva pràctica professional de psicoteràpia, com en el camp del creixement personal i l’autoajuda.
Vicente Merlo és doctor en Filosofia. Ha estat soci-fundador de la Societat d’Estudis Índics i Orientals, així com de l’Associació Transpersonal Espanyola. També, membre del Consell del Parlament de les Religions del Món. Ha impartit conferències, donat classes i dirigit tallers i cursos sobretot de Filosofia, Ioga i Meditació.
La Laia Monserrat és ensenyant de zen laic occidental, en la línia de K. Dürckheim, des de fa més de 26 anys. Psicòloga i psicoterapeuta en Leibterapia treballa amb persones tant en l’àmbit individual com en grups i formació en l’àmbit empresarial i social.
En Sergi Pérez dirigeix una escola de desenvolupament interior, anomenada ‘El Centre’, a la ciutat de Vic. Llicenciat en Ciències Econòmiques, Estudis de Filosofia, Diplomat en Naturopatia i Homeopatia. Co-fundador de la Plataforma Mestres de Vida i Director de ÀgoraVic. Ha impartit conferències sobre desenvolupament interior a congressos, jornades pedagògiques, hospitals, clubs esportius, universitats, a la presó Model de Barcelona, etc. Ha dirigit i intervingut en nombrosos programes de televisió i ràdio (TVE1, RAC1, El Punt Avui TV, Canal Català, Canal Taronja, Ràdio Vic, Ona Catalana, etc.). Ha escrit tres llibres sobre autoconeixement.
Mestre de budisme i Màster en ioga.
Gran Mestre, dedicat completament a conrear una ment altruista i sàvia, és un profund coneixedor de la filosofia budista i de com aplicar-la per viure de forma plena, ja sigui en les seves classes de meditació, de ioga o de filosofia budista. Va ser monjo budista completament ordenat pel Dalai Lama.
Investigadora, psicòloga, docent i experta comunicadora en desenvolupament de potencialitats humanes i en l’estudi del desenvolupament de la consciència i la saviesa davant de la vida i en les nostres relacions humanes. Imparteix formació setmanal en diferents departaments de la Generalitat de Catalunya i altres organitzacions públiques i privades. Ha participat en formació de personal directiu a l’escola ESADE, a diferents Universitats catalanes i per a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya.
Llicenciat en Ciències Polítiques, Econòmiques i Comercials i músic. Dirigeix un treball de creixement personal metòdic i organitzat, amb exercicis i seguiment personal, aplicant la línia de treball de l’Antonio Blay.
L’Anna Serra imparteix cursos d’educació conscient amb l’objectiu d’ampliar comprensions, respostes i mirades envers els nens, adolescents, adults i un mateix. Imparteix cursos, assessoraments i conferències d’Educació amb Consciència i d’Autoconeixement amb la finalitat de trobar nous enfocs, perspectives i estructures educatives i socials, familiars i corporatives.
Diplomada en publicitat i relacions públiques. Diplomada en turisme. Postgrau en direcció d’empreses. Postgrau en igualtat a les empreses. Màster en direcció de comunicació. Màster en coaching. Ha estat durant 10 anys directiva de comunicació i relacions institucionals i professora de protocol, comunicació, màrqueting i habilitats directives a diverses universitats. Va titular-se en coaching per aplicar-ho en l’àmbit de l’empresa i aviat es va adonar dels avantatges que a nivell personal oferia.
Mestra de meditació amb més de 30 anys d’experiència. Ha publicat deu llibres de desenvolupament personal i organitzacional. Imparteix formació en indagació apreciativa, coaching apreciatiu, lideratge apreciatiu, meditació heartfulness, i temes de desenvolupament personal i espiritual. Doctora en Belles Arts per la UB. La Dra.Miriam Subirana dirigeix l’Institut de Diàlegs i Indagació Apreciativa i YesOuiSi, espai de creativitat, espiritualitat i coaching.
Me llamo Ricardo Vidal y, desde el año 1995, intento transmitir lo que aprendí de Antonio Blay, además de lo que voy descubriendo personalmente y que, en síntesis, consiste en ir pasando de la identificación con la mente a la conciencia real de sujeto.
OBJECTIUS
El sistema, a través d’una primera educació rebuda a les escoles i universitats, ens transmet una sèrie de coneixements molt valuosos per tal de poder integrar-nos amb èxit a la societat i al món laboral. No obstant això, no hem estat educats per Viure amb Plenitud.
Quan acabem els estudis sabem qui són Napoleó, Plató i Lluís XV, però no sabem qui som nosaltres. Sabem llatí, però no sabem comunicar-nos des del cor amb els altres. Sabem com aprovar un examen, però no sabem què fer amb les emocions negatives que apareixen quan suspenem. Per resoldre qüestions tan essencials com aquestes ens cal una segona educació.
Aquesta segona educació no consisteix, per tant, en acumular coneixements de cap classe sinó en promoure un desenvolupament interior que ens permetrà conèixer qui som i què volem en realitat, governar el nostre món interior o desenvolupar tota la nostra potencialitat com la intel•ligència emocional, la capacitat de relacionar-nos de manera harmònica amb nosaltres mateixos i amb els altres, la facultat d’adaptar-nos de manera natural sense pors ni tensions innecessàries als canvis que ens presenta la vida, etc.
La societat en la qual vivim va prenent, de manera progressiva, consciència de la transcendència que pot tenir en la vida d’una persona aquesta segona educació. Això ho demostra el fet que les eines de desenvolupament interior cada cop estiguin més presents als estudis universitaris, al camp de la salut, la psicologia, el món de l’empresa, etc.
ÀGORAVICés una invitació a obrir nous camps de reflexió dins nostre. Hi ha portes que duen a una vida més conscient i plena de sentit que encara no coneixem. Les descobrim plegats?
ÀGORAVICNous horitzons ens esperen, noves perspectives sobre el món i sobre tu mateix que potser mai havies contemplat
ÀGORAVICVols conèixer de quines eines disposem per recuperar el govern del nostre món interior?
ÀGORAVIC Vols un canvi? Sigues tu el canvi!